torek, 10. oktober 2017

Ana Ratek

Sem Ana Ratek in sem upokojena upravna administrativna delavka. Živim na čudovitem bregu, ki leži na nadmorski višini 301m. S Huma imam razgled na vse štiri strani neba in tako lahko ob sončnem vremenu gledam v Avstrijo, na Madžarsko in Hrvaško. Seveda pa imam prekrasen razgled tudi po naših čudovitih krajih.

Rože iz krep papirja izdelujem že vse od leta 1995, ko sem bila v Ljubljani na eni prireditvi, kjer sem predstavljala svoje delo. Pozitiven odziv publike mi je dal zagona za naprej in tako sem začela sodelovati z Ljudsko univerzo Ormož, z osnovnimi šolami in vrtci, s Centrom starejših občanov in z muzejem. V vseh teh ustanovah izvajam delavnice in širim svoje znanje. Na ljudski univerzi že dolga leta izvajam študijski krožek, pri katerem večinoma izdelujemo ravno rože vse vrst, oblik in barv. 
Z izdelki iz krep papirja se radi udeležujemo različnih razstav in jih postavimo na ogled.
Rože iz krep papirja so izdelovali predvsem v 50. letih prejšnjega stoletja, ko ni bilo na voljo svežih rož skozi celotno leto. Tako so ženske pozimi izdelovale rože iz papirja, ki so jih nato tudi povoskale in so jih uporabljali za pogrebe ali pa za poroke (te niso bile povoskane). 
Na Humu smo ustanovili Prosvetno društvo Janeza Trstenjaka, kjer smo zbrane somišljenice. Skupaj rade izdelujemo različne izdelke - pletemo iz šibja, izdelujemo otroške igrače, barvamo jajca za Veliko noč, sodelujemo pri Martinovanju, izdelujemo božične angele in jaslice iz krep papirja. Zraven izdelovanja pa nas druži tudi ljubezen do petja, zato velikokrat nastopamo na različnih prireditvah s prepevanjem ljudskih pesmi.
Leta 2003 sem dobila certifikat za domačo in umetnostno obrt pri Obrtni zbornici Slovenije. Na certifikatu je podpisan znan etnolog dr. Janez Bogataj.
Sem zelo aktivna in družabna, zato sem članica v različnih društvih: Klub tajnic, Društvo za osteoporozo, Gledališka skupina Dobrava. Pa še kakšno bi se našlo, edino pri gasilcih še nisem. 
Rada imam mačke in doma skrbim za 11 mačk. 
V Bytom si želim iti, ker bi rada spoznala njihove šege in navade, rada pa bi spoznala tudi njihov jezik. V našem študijskem krožku pa se že pripravljamo za obisk in pridno izdelujemo rože.

Ni komentarjev:

Objavite komentar