sreda, 14. marec 2018

Marta Gregorc



Statve delajo ob dolgih zimskih večerih
Vse od otroških let me zaznamuje delo in življenje na kmetiji. Delovna leta sem si pridelala v različnih službah, tako v tekstilni industriji kot tudi v kovino-strugarski delavnici žal že pokojnega moža. Kot je za upokojence značilno, tudi sama nimam prav veliko prostega časa.

Že pred leti sem pričela z dopolnilnimi dejavnostmi na kmetiji, do danes se jih je nabralo že osem. Prva je bila peka kruha in pogač. Pridobila sem si certifikat, dobre ocene na Dobrotah slovenskih kmetij ter pričela s prodajo na različnih prireditvah, sejmih, tržnicah in na domu. Že v mladih letih pa me je očaralo tkanje in lastnih statev sem si želela celo življenje. Kot mlado, še ne polnoletno dekle, sem svoja prvo delovna leta preživela v tovarni MTT v Ljutomeru, kjer sem se s statvami prvič srečala. Pred dobrimi 10 leti, pa se mi je želja uresničila, mož mi je naredil prve statve. Na statvah nastajajo razni izdelki: preproge, prti, šali in ogrinjala. Sprva so bili enostavni, pozneje sem se naučila tkati tudi z vzorci. Da bi kulturo pridelave in predelave lana ohranili, sem ga pričela sejati. Vsako leto skupaj z ženami iz različnih pevskih, turističnih in kulturnih društev ob puljenju lanu pripravimo pravi praznik, med letom pa ga skupaj tudi okopamo, kar je dobra priložnost za druženje, petje in smeh.

Za različne skupine pripravim tudi delavnice peke, tkanja in polstenja. Sem aktivna članica Društva kmečkih žena in Turistično kulturnega društva Ivanjkovci. Rada nabiram zelišča za čaj in zeliščna žganja, kuham marmelade in sušim sadje ter skrbim za rože in vrt. Posebna sprostitev je jesenski sprehod po gozdu, še posebej, če je košara polna zdravih jurčkov. Z veseljem se lotim novih izzivov, še posebej če so povezani z druženjem in petjem. Dolge zimske večere nastajajo različni izdelki; od polstenih copatov ali po sivki dišečih ježkov (vse iz volne naših ovac) do prazničnih piškotov in sadnega kruha, prazničnih okraskov ali pečenih ptičkov ob prihajajočem Gregorjevem.

Veliko mi pomenijo prijatelji in družina, z njimi so lepši praznični in delovni dnevi. Pri delu na kmetiji mi pomagata obe hčerki in njuni družini, zato si z veseljem privoščim tudi kak izlet, saj vem, da je za kmetijo dobro poskrbljeno.




Delavnica polstenja na Gimnaziji Ljutomer

Lan je lan, z njim je dela noč in dan



Velikonočni kruh

Velikonočna dekoracija

Kvasenice so na mizi ob vseh priložnostih

Lotim se tudi pletja s šibjem

Predice








Ni komentarjev:

Objavite komentar